Презентація "Органи чуття тварин та їх значення" https://drive.google.com/file/d/0BxRYk9me2JzzbFVaWmQyZ2Jmb3M/view?usp=sharing
Відеоспостереження:
Розробка уроку Органи чуття тварин та їх значення
Розробка уроку Органи чуття тварин та їх значення
ОРГАНИ ЧУТТЯ ТА ЇХНЄ ЗНАЧЕННЯ
Мета уроку: сформувати поняття про особливості
органів чуття у тварин різних груп та їхню роль у житті тварин. Розвивати уяву,
пам'ять, пізнавальний інтерес. Виховувати культуру спілкування.
Основні поняття: подразник, рецептори,
подразливість, рефлекс, прості очі, складні очі (фасеткові), бічна лінія,
слухові кісточки, ехолокація.
Обладнання і матеріали: таблиці
«Органи чуття тварин», відеофрагменти з демонстрацією органів чуття тварин (око
бджоли, пошук за запахом вовком здобичі, очі птаха тощо).
Тип уроку: засвоєння нових знань.
План-схема уроку
Етап уроку
|
Час
(хв)
|
Форми і методи діяльності вчителя
|
Результат діяльності
|
І. Організаційний етап
|
2
|
Організація класу. Розминка
«Епіграф»
|
Підготовка учнів до сприйняття матеріалу
|
II. Актуалізація опорних знань
|
12
|
Біологічний диктант «Нервова
система тварин»
|
Визначення рівня знань учнів
нервової системи тварин
|
III. Мотивація навчальної діяльності
|
3
|
Прийом «Здивуй! Зацікав!»: цікава
інформація та запитання з теми «Органи чуття»
|
Зацікавлення темою уроку
|
IV. Засвоєння нових знань
|
2
2
6
6
|
Відеоспостереження за органами
чуття тварин.
Робота в четвірках.
Пояснення вчителя з використанням
підручника
|
Сприйняття матеріалу,
спостереження за сприйняттям подразнень за допомогою органів чуття.
Опрацювання та засвоєння матеріалу
теми
|
V. Узагальнення і систематизація
знань
|
6
3
|
Робота з термінами. Вправа «Шерлок
Холмс»
|
Засвоєння базових термінів на базі
вивченого раніше.
Узагальнення знань
|
VI. Підсумки
|
2
|
Вправа «Час похвали»
|
Взаємооцінювання учнів
|
VII. Домашнє завдання
|
1
|
Репродуктивне завдання за
підручником
|
Засвоєння матеріалу
|
І. Організаційний етап.
1. Організація
класу.
2.
пригадайте мультфільм «Бременські музики» та веселу пісеньку слідчого,
який шукав принцесу. Як ви гадаєте, чому він порівнює свої органи чуття з
органами чуття тварин?
II. Актуалізація опорних знань.
Біологічний диктант «Нервова система
тварин». Укажіть правильні
твердження:
1. Нейрони - клітини нервової
системи - сприймають і передають подразнення
(+).
2. У медуз відсутня нервова система
(-).
3. Нервова система буває вузлова,
довга, коротка, трубчаста, стовпчаста (-).
4. У дощового черв’яка головний
мозок розташований на задньому кінці тіла (-).
5. Нервові вузли та нерви молюсків
формують нервову систему розкидано-вузлового типу (+).
6. У всіх хребетних тварин нервова
система трубчастого типу, оскільки формується з нервової трубки та нервів (+).
7. Периферична нервова система
хребетних складається з нервів, які відходять від головного та спинного мозку
(+).
8. Головний мозок більшості
хребетних захищений черепною коробкою (+).
9. Півкулі переднього мозку, вкриті
сірою речовиною, можна побачити у риб (-).
10. У зв'язку зі складними рухами
під час польоту мозочок у птахів досягає високого рівня розвитку (+).
11. В амфібій передній мозок
більший, ніж у рептилій (-).
12. Звивини сірої речовини
збільшують поверхню переднього мозку ссавців, формують кору (+).
III. Мотивація навчальної
діяльності.
Прийом «Здивуй! Зацікав!».
Найкращий зір серед усіх тварин
мають хижі птахи. Наприклад, орел може побачити мишу на відстані 3 км.
У Китаї живуть мавпи-носачі, довжина
носа яких сягає 10-12 см. Вони ніколи не б'ються й усі суперечки вирішують так:
два самці сідають один перед одним і починають кричати. Хто кого перекричить -
той і переможець. Яка роль при цьому належить носу? Як ви гадаєте, який самець
переможе, з довшим чи коротшим носом? (З довшим, оскільки він слугує
резонатором.)
IV. Засвоєння нових знань.
1.
Відеоспостереження за органами чуття тварин, обговорення відеофрагментів.
2. Робота в
четвірках (за раніше вивченим матеріалом). Завдання: пригадайте органи чуття
безхребетних тварин, запишіть їхню назву в зошит:
У кишковопорожнинних
_________________ст. 24 жалкі клітини
У кільчастих червів
_________________ст. 28 органи хімічного чуття, які розміщені в
шкірномˊязовому мішку, а також на передньому кінці тіла.
У членистоногих
_________________ст. 32, очі складні фасеткові, антени, вусики.
4. Пояснення вчителя з використанням
підручника про органи чуття хребетних тварин, їхні реакції на подразнення.
5. Колективна робота «Характеристика
органів чуття», складання схем за планом: сприйняття зорових, слухових, нюхових,
смакових, дотикових подразнень тощо, особливості органів чуття у зв’язку зі
способом існування (риби, амфібії, рептилії, птахи, ссавці).
V. Узагальнення і систематизація
знань.
Інтелектуальний футбол
1.Робота з термінами: подразник, рецептори, подразливість, рефлекс, прості
очі, складні очі (фасеткові), бічна лінія, слухові кісточки, ехолокація.
2. Вправа «Шерлок Холмс»: учні в
парах з використанням підручника готують запитання. Потім обмінюються
запитаннями.
VI. Підсумки.
VII. Домашнє завдання.§39 ДОДАТКОВА ІНФОРМАЦІЯ ПРО ОРГАНИ ЧУТТЯ ТВАРИН.
Немає коментарів:
Дописати коментар