« РЕЛАКСАЦІЯ »
Сядьте зручно,
закрийте очі. Розслабте обличчя, руки, плечі, тіло. Тіло важчає. Ви
почуваєте себе добре
і спокійно.Ми потрапляємо
в країну Здоровۥя.
Роздивіться навколо: які там
фарби,звуки. Уявіть собі людей, які
там живуть. Роздивіться їхні
обличчя. Чим вони займаються? Чи хотілося б
вам жити в
цій країні? Подякуйте країні
Здоровۥя. Поступово повертаємося в
клас. Відкрили очі. Посміхнулися.
РЕЛАКСАЦІЯ « ДЯКУЮ ТОБІ »
Учні стають у коло.
Перший учень дякує якомусь однокласникові за те, чого він (вона) їх навчив(ла)
на цьому уроці. Кожен наступний обирає того, кого ще не називали, щоб до кінця
вправи всі по черзі отримали подяку. Першому учню дякує вчитель. Насамкінець
гравці дякують оплесками одне одному за колективну роботу.
РЕЛАКСАЦІЯ «
СИЛЬНІ ДУХОМ »
Учні
повторюють слова за вчителем: « Я сильна, вольова, смілива людина. Я знаю, як
діяти в надзвичайній ситуації. Мій дім — моя фортеця, і в ньому я в безпеці. У
мене все добре! »
Узятись
за руки і разом сказати: «Не той пропав, хто в біду попав, а той пропав, хто
духом занепав».
« ОЗДОРОВЧА ВПРАВА »
Очі заплющені,
тіло розслаблене, дихання
повільне.Учитель спокійним приємним
голосом промовляє слова, а
діти повторюють їх «
про себе »:
« Кожну клітинку
мого організму заповнює
любов і спокій ».Мій
організм бадьорий, свіжий,
вевелий, працездатний.
Я бажаю здоровۥя моїй
сімۥї .
Я бажаю здоровۥя всім мешканцям мого
села.
Я бажаю здоровۥя моїй шкільній
сімۥї.
Я бажаю здоровۥя нашій
планеті.
Нехай усі будуть
щасливі! »
« РЕЛАКСАЦІЯ »
Сядьте
зручно.Розслабтеся.Закрийте очі. Уявіть, що навколо
багато людей, усі вони
різні. Кожен розповідає про
свою унікальність.Ти розумієш, що
ти – неповторний, у тебе, як і
в інших, багато гарних
якостей. Ти посміхаєшся собі, бо
любиш себе; посміхаєшся всім
людям, які оточують тебе. Посилаєш їм
свою любов. Повертаємось на
урок. Відкриємо очі. З посмішкою
та любовۥю
дивимося на весь
світ.
РУХАНКА « РУБАННЯ ДРОВ »
Ми багато сиділи, спробуємо активно відпочити, будемо «
рубати дрова ».Стати так, щоб нікому
не заважати. Уявити собі, що
ви рубаєте дрова. Показати, яка колода, яку
потрібно розрубати. Покласти її
на пеньок і
піднімати « сокиру » високо над
голово.Щоразу, коли опускаєте «
сокиру », голосно вигукуйте: « Хе!».
Через хвилину скажіть: скільки колод « розрубали »?
-
Що ви зараз відчуваєте? Який настрій?
РУХАНКА «
ЛЕБЕДИНА ШИЯ »
Шийний остеохондроз – причина головного
болю, запаморочення. Перед
вправами зробити 2 – 3 вдихи –
видихи.
-
« Гілочки » - підняти
повільно руки вгору, зімкнути в
замок, добре потягнутися.
Опустити повільно руки
вгору, зімкнути в замок, добре потягнутися. Опустити повільно
руки вниз. Поліпшується кровообіг
у хребті.
-
« Так,ні, ай –я- я- яй »- так- голова вниз, назад; ні –
вбоки;ай – я- я-яй- від плеча до
плеча. 5 – 6 р.
-
Рухи корби –
голова вправо, до плеча, повільно дугою
вгору від плеча, вниз
до грудей, потім підборіддям вперед
і вгору. Так само вліво.
-
Пишемо носом або
підборіддям - цифри, букви, можна малювати
предмети, писати добрі слова: я
здоровий, я терплячий, я врівноважений…
-
Загойдалася
голова- повільно вліво, вправо
й подивитися прямо
перед собою.
Здоровۥя вам!
РУХАНКА « ДОЩ У ЛІСІ »
Діти сидять ,
кисті рук ( долонями
вниз ) лежать на колінах.
-
Подув вітер ( легкі
рухи руками ).
-
Похолодало (
Потирають долоні рук ).
-
Зашаруділо листя (
клацання пальцями біля
вух ).
-
Дощ
посилюється ( інтенсивно плескають
долонями по колінах ).
Далі
повторюють рухи у
зворотньому порядку повільніше:
-
Вітер став ущухати
( терти долоні ).
-
Листя менше шарудить ( поважне клацання
пальцями біля вух ).
-
Стало тепліше ( легкі
рухи рук перед
обличчям ).
-
Дощ
зменшується ( поважно плескають долонями по колінах ).
-
На землю падають
лише окремі краплі
дощу ( рідкі оплески
долонями ).
-
Сонце ( руки догори ).
РУХАНКА « АВСТРАЛІЙСЬКИЙ ДОЩ »
Усі стають у
коло. Ведучий показує рух, усі
повторюють його, поступово
приєднуючись
один до одного.
-
Піднімається вітер
( потираємо руки ).
-
Падають перші
краплини дощу ( клацання пальцями ).
-
Почалася
справжня злива ( плескаємо долонями
по стегнах ).
-
Злива
перетворилася на бурю (
топаємо ).
-
Ось буря стихає
( плескаємо долонями по
стегнах ).
-
Закінчується дощ,
падають останні краплі
( клацання пальцями).
-
Шумить тільки
вітер ( потираємо долоні ).
-
Австралійський
дощ, падають останні краплі
( клацання пальцями ).
-
Шумить тільки вітер
( потираємо долоні ).
-
Австралійський
дощ скінчився.
-
Сонце ( усі разом
піднімають руки вгору).
« РУХАНКА »
-
На галявині вогнище,
-
Полумۥя стелиться
низько – низько ( присісти ),
-
Далі вогнище розгоряється ( піднятися ),
-
І полумۥя коливається ( показати руками ).
-
Ми взяли водичку
прямо із кринички
( нахилитися ),
-
Полили, загребли ( імітувати руками ),
-
Із галявини пішли
( крокувати ).
РУХАНКА « ЗМІЯ »
Учитель.
Однією з найнебезпечніших для людини ситуацій є укус отруйної змії. Зараз ми
перетворимося на таку змію, але кусатиме вона не людей а свій хвіст.
Учні
стають у шеренгу один за одним і кладуть руки на плечі того, хто стоїть
попереду. Перший у шерензі — голова змії, а останній — її хвіст.
Завдання
для голови — упіймати хвіст. Завдання для хвоста — ухилятися щоб не бути
пійманим.
Якщо
голові вдалося зловити свій хвіст, останній учасник вибуває, і хвостом стає
той, хто стояв перед ним.
Через хвилину можна поміняти ролі «хвоста» і «голови».
РУХАНКА «
ЗАХИЩАЄМОСЬ ВІД ДИНОЗАВРІВ »
Учні ходять по класу. Коли пролунає сигнал учителя:
«Увага! Увага місто напали динозаври!», усі повинні зібратися щільною групою.
Більшість учнів («доросле населення») беруться за руки, сховавши в середину дітей».
Усі разом промовляють: «Дамо відсіч динозаврам! Захистимо наше місто!».
Умовними
жінками можуть бути дівчата, дітьми — деякі хлопчики за якоюсь ознакою (за
бажанням).
РУХАНКА « ДІМ, ГОСПОДАР, ЗЕМЛЕТРУС »
Об'єднатися
в трійки. Двоє учнів беруться за руки. Вони — будинок. Один учень заходить
усередину. Він — господар. За командою вчителя: «Будинок!» міняються місцями
«будинки». За командою «Господар!» міняються місцями «господарі». За командою
«Землетрус!» міняються місцями всі.
За сигналами вчителя
групи відтворюють шум дощу, виконуючи ритмічні рухи: «Починає накрапати осінній
дощик... Перші краплі падають на землю... Дощ перетворюється на зливу...
Починається град... Раптом стихає... Тихіше... Ще тихіше... Дощ закінчився».
РУХАНКА « ПОГОДА
В ЗАНЗІБАРІ » ( у парах )
Учні, стоячи обличчям один до одного, повторюють рухи за
вчителем.
«У Занзібарі гріє
сонечко (погладжування по плечах), дме легкий вітерець (руки вгору,
невеличкі нахили вліво-вправо). Раптом хмарки закрили сонечко, почав
накрапати дощик (пальці рук злегка постукують по стегнах), здійнявся
вітер (руки вгору, нахили виконуються з великою амплітудою), почалася
злива (пальцірук енергійно стукають по стегнах). Згодом буря вщухає, злива
переходить у дрібний дощик, буря перетворюється на легенький вітерець (виконуються
рухи у зворотньому порядку). У Занзібарі знову сонячно».
РУХАНКА
« ВЕЛОСИПЕД І ВЕЛОСИПЕДИСТ »(під музичний супровід)
Учні об'єднуються в пари і стають одне за одним.
Перший із них —
велосипед, другий — велосипедист. Він кладе руки на плечі першого учня.
«Велосипед» заплющує
очі і прислухається до сигналів «велосипедиста»:
•
легке натискання обома великими пальцями на хребет
означає рухатися вперед (якщо водій посилює тиск — їхати швидше);
•
натискання на ліве плече — лівий поворот (що сильніше
натискати, то крутіший поворот);
•
натискання на праве плече — правий поворот;
•
забрати руки — натиснути на гальма.
Учні хвилинку тренуються, а відтак починають рухатися. Завдання «велосипедиста»
— акуратно управляти «велосипедом» і стежити за іншими велосипедистами, щоб
уникнути зіткнення.
За якийсь час партнери
міняються ролями.
РУХАНКА « КРАСУНЯ, ЛИЦАР, ЧУДОВИСЬКО »
Учні об'єднуються у дві команди і шикуються у дві шеренги (одна навпроти
іншої). Гравці мають зобразити одного з трьох персонажів: Красуню, Лицаря або
Чудовиська.
Красуня — кокетливо
присідає у реверансі.
Лицар — робить рішучий
випад «мечем» і вигукує «У-у-у!>>.
Чудовисько — піднімає
руки вгору, загрозливо гарчить «Р-р-р!».
Команди пошепки обирають персонажа, повертаються обличчям до супротивників
і на рахунок «три» зображують того, кого вони обрали.
Перемагає Красуня,
якщо вона робить реверанс Лицарю.
Перемагає Лицар, коли
нападає на Чудовисько.
Перемагає Чудовисько у
разі нападу на Красуню.
Команда-переможець отримує один бал. Якщо обидві команди обрали той самий
персонаж, зараховується нічия.
Грають три або п'ять
разів.
—
Які типи спілкування спостерігалися у цій руханці?
РУХАНКА «
ПЕРЕШКОДИ » (під
музичний супровід)
У центрі класу — два
стільці на відстані 1,5 м .
Учні заплющують очі і
по черзі обходять ці перешкоди «вісімкою». Той. хто зачіпає перешкоду, вибуває
з гри. Інші знову стають у кінець черги. Виграє той, хто залишиться останнім.
У цю гру можна грати
двома командами. Перемагає команда, яка зачіпає менше перешкод.
РУХАНКА «
ОСТРІВЕЦЬ БЕЗПЕКИ »
Перед початком гри
вчитель промовляє:
«На дорозі острівок, Мов смугастий килимок.
Він велике право має — Пішохода захищає. Можна тут перепочити, Всі машини
пропустити. А коли дорога вільна, Можна далі йти спокійно.»
Кількість
груп — 2-4, у залежності від загальної кількості дітей і площі приміщення, де
проводиться гра. Крейдою на підлозі малюються відповідно 2-4 овали, які
нагадують за формою «острівці безпеки». За сигналом ведучого члени кожної групи
повинні швидко стати на свій «острівець безпеки». Перемагає група, члени якої
вмістяться у овалі скоріше за інших.
ОЗДОРОВЧА ВПРАВА « Поспішаємо на
виставу »
Ми по вулиці
ідемо,
Гарно всі себе
ведемо. ( Ходьба на місці)
Ось і «зебра », зупинись,
Вліво, вправо подивись.( Повороти головами
вліво – вправо )
Вільно скрізь,
машин нема,
Йду по зебрі
прямо я.( Ходьба на
місці ).
До театру ми
прийшли,
Зайняли свої місця,
Почалась вистава ця. ( Присідання ).
РЕЛАКСАЦІЙНА ГРА « ПРИМИРЕННЯ »
Сядьте зручно й
заплющіть очі. Зробіть три
глибоких вдизи й
видихи. Виберіть будь – яку важливу
людину, з якою ви
недавно посварилися і
на яку ви
ще досі сердитеся.
Уявіть собі цю
людину. Зверніть увагу на
вираз її обличчя. Який
у неї зараз
настрій?
Уявіть, що ви сіли
поруч із нею. Вам
хочеться з нею
помиритися, бо вона важлива
для вас. Просто скажіть їй: « У
мене для тебе
є подарунок ». Віддайте їй
подарунок, вона усміхається і
вам стане приємно. Запамۥятайте почуття, які
виникли під час
примирення. А тепер поступово
повертаємося до класу. Потягніться, розплющіть очі.
-
Вам важко було
попросити вибачення , пробачити?
-
Як реагував
ваш співрозмовник?
-
Як ви гадаєте, пробачення -
це ознака сили
чи слабкості?
-
Чому так важливо
пробачити іншим?
РЕЛАКСАЦІЙНА ГРА « КВІТКОВИЙ
ДОЩ »
( якщо хтось з
учнів у поганому
настрої або пережив
стрес )
Дитина стає в центр кола, опускає
руки вниз, заплющює очі. Всі
навколо нього. Уявили, що на дитину
падає незвичайний дощ із тисячі
невидимих кольорових різноманітних
квітів. Діти відчувають
красу квітів, їх аромат. Учитель слідкує
за виразом обличчя
дитини, яка в ценрті
кола, і стимулює процес
гри: діти умовно можуть
додавати кількість квітів
і радіти разом
своєму подарунку дитині
у вигляді квіткового
дощу.
Гра завершується, якщо на
запитання вчителя: « Чи достатньо
квітів тобі подарував
клас? », дитина дає позитивну
відповідь.
РЕЛАКСАЦІЙНА ГРА « ВІРНИЙ ТОВАРИШ »
Сядьте зручно,
заплющіть очі, розслабтеся. Зробіть три глибоких
вдихи…
Уявіть, що ви
прогулюєтеся стежиною в
лісі.Довкола ростуть високі
дерева. Ви чуєте плюскіт
води, підходите до озера, дивитесь на
воду, вода прозора, і ви бачите
своє відображення у
воді.
І раптом відчуваєте, що тут не самі, є хтось
поруч. І його присутність вас
-заспокоює, вам приємно, що він поруч. На воді ви бачите його
відображення.Це той, хто до вас ставиться добре, розуміє вас. Можливо, ви його
знаєте, або бачите вперше. Ви
відчуваєте, що це ваїн вірний друг, якому ви можете цілком довіритися. Через
деякий час ви починаєте говорити з ним. Він розповідає тільки про ваше життя. І
ви уявляєте. Що тільки вірний друг може так багато про вас знати, розуміти ваші
почуття. Можливо, у вас є до нього запитання або _ви бажаєте йому щось
розповісти. Ви можете зараз це зробити. Відповідь до вас прийде через ваші думки, почуття. Тепер
подякуйте своєму другу за підтримку і попрощайтеся на сьогодні з ним.
Пам'ятайте, у будь-яку хвилину ви можете
звернутися до нього.
Ще раз
погляньте на своє відображення у воді. Потягніться, напружте і розслабте все
тіло, повільно відкривайте очі. Посміхніться.
Хто був вашим вірним
другом?
Як вам почувалося?
Чим зміг допомогти вам
вірний друг?
(Якщо діти не дають відвертої відповіді на всі запитання,
то можна їм запропонувати записати відповіді в зошит.)
Гра «Вчимося говорити компліменти»
4 групи — кожен у групі записує приємні слова про
товаришів і про себе (про зовнішність, риси характеру тощо). Вислуховують у
групі компліменти.
— Чи легко було говорити
та сприймати компліменти?
— Чи змінився настрій?
Як?
6-й рецепт — «розмова з
другом»
Гра «А крім цього...»
Робота в парах. Стати
напроти один одного. Розказувати один одному про приємності чи необразливі
речі.
•
«Мій улюблений светр уже випраний.»
•
«У мого батька сьогодні гарний настрій.»
•
«Мені сьогодні хотілося іти до школи.»
•
«Я хочу писати сьогодні диктант.»
7-й рецепт — «не ображайтеся,
вмійте вибачати»
Відкиньте образу від
своїх помислів, настрій зразу поліпшиться.
8-й рецепт — «страва»
Гарний настрій
приходить через шлунок. Поїжте страву, яку любите, — ваш настрій швидко
підніметься.
9-й рецепт — «любов»
До того, хто любить,
повертається його любов, збільшена в сто разів.
10-й рецепт — «вплив природи»
Якщо вам
важко на душі, не гайте часу, негайно виходьте на вулицю, ідіть у ліс, парк,
сквер чи сад. Спілкуйтеся з квітами, деревами, пташками. Ваш настрій значно
поліпшиться.
11-й рецепт — «праця»
Займіться корисною
працею, зокрема на свіжому повітрі, працею, яку ви любите, яка приносить
задоволення. Доведіть її до завершення. Настрій підніметься обов'язково.
12-й рецепт —
«молитва, розмова з Богом, потаємна розмова із собою, зі своїм внутрішнім «Я»
Можна прописати на
аркуші шлтеру свою розмову із собою.
ГРА «КІЛЬЦЕ
ДРУЖЕЛЮБНОСТІ»
Діти стають у коло, і кожен вибирає собі якусь професію. Педагог просить
дітей уявити, що чарівне кільце дружелюбності допомагає людям різних професій.
Потім він обходить усіх дітей і вкладає в руку одного з них кільце дружелюбності.
Той, кому воно дісталося, розповідає, чим дружелюбність може зарадити людині
обраної ним професії в її роботі (наприклад: «дружелюбному лікареві хворі охоче
розкажуть про свій біль та занепокоєння, і йому легше буде визначити необхідні
їм ліки»; «дружелюбному провідникові пасажири подарують багато посмішок і
підтримуватимуть у його вагоні порядок та чистоту»; «дружелюбному продавцеві
покупці подарують приязні слова, і йому не доведеться витрачати сили на
суперечки з покупцями» тощо).
Потім, коли вже дитина розповіла про своє бачення тієї чи іншої професії,
вона вкладає кільце в руки свого товариша у колі, і гра триває далі.
ГРА « КРАЩИЙ – ГІРШИЙ – РІВНИЙ »
Інколи у вас з'являється враження, що ви найкращі за інших, а часом,
що найгірші. А існує ще третій спосіб спілкування почуватися нарівні з оточуючими. Зараз спробуємо відчути це. Починайте бродити по класу одночасно всі.
що найгірші. А існує ще третій спосіб спілкування почуватися нарівні з оточуючими. Зараз спробуємо відчути це. Починайте бродити по класу одночасно всі.
Уявіть, що ви найкращі, наприклад, найрозумніші. Як ви при цьому ходите,
як тримаєтеся? Продемонструйте.
Тепер завмріть на хвилинку. Уявіть, що ви найгірші від усіх, що вони
сильніші, красивіші. Знову походіть по класу, покажіть, як ви почуваєтеся при
цьому, як будете триматися.
Тепер зупиніться. Розбийтеся на пари: один із вас буде «кращим», другий —
«гіршим». Один одному розкажіть про свої почуття: «кращий» — про почуття
переваги («Я гордий. У мене рівна спина тощо. Я почуваю себе...»); «гірший» —
що йому дає цей стан («Мої плечі опущені. Я розмовляю пошепки. Я почуваю
себе...»).
А тепер ви стали рівними. Що ви бачите при цьому один в одного? Що ви
можете робити в такому стані? Як ви почуваєтеся? Як ви розумієте один одного.
Розкажіть у парі.
Висновок: коли ви рівні, виникає почуття поваги, взаєморозуміння один
одного.
ГРА « ВЧИМОСЯ ПОВАЖАТИ »
Попросіть дітей
подумати і розповісти, що в людях здається їм гідним поваги. Потім діти стають
у коло, педагог дає комусь із них гарну повітряну кульку або квітку та каже: «Я
поважаю Марічку, бо вона ніколи не відволікається на заняттях». Марічка
передає кул-ьку своєму сусідові та говорить, за що вона його поважає. Гра
триває доти, доки всі діти не скажуть, за що вони поважають своїх друзів.
Після цього обговоріть із дітьми, за що вони поважають батьків, братів, сестер
та ін.
ВПРАВА « ЗНЯТТЯ
НАПРУЖЕННЯ » ( на лобі )
Приготувати
пучки трьох середніх пальців рук. Притиснувши (не дуже сильно) пучки пальців до
перенісся, розвести по бровах до скронь і відпустити. Повторити ще кілька
разів, і кожне наступне розгладжування проводити на 1 см вище від попереднього.
ВПРАВА « ВІДПОЧИНОК ДЛЯ
ОЧЕЙ » ( сидячи за партою )
Розслабити мۥязи
обличчя.Опустити повіки. Долонями рук
затулити очі, створивши абсолютну
темряву.
До 5 хвилин
перебувати в такій
позиції і в
абсолютній тиші слухати
звуки, що доносяться з – за
вікна.
Після цього
опустити руки і
розплющити очі.
РИТМІЧНА ВПРАВА
« ОСІННІЙ ДОЩ »
Учні об'єднуються у
дві групи за датами народження. Перша — весна-літо, друга — осінь-зима. Перша
група стежить за правою рукою вчителя, а друга — за лівою. За сигналом учителя
перша група починає тупотіти ногами, а друга — плескати руками по колінах.
Рука вчителя опущена — тиша; на рівні плеча — середня гучність; рука піднята
вгору — максимальна гучність.
МАТЕМАТИЧНИЙ ЕТЮД
«Хлопці на велосипеді»
Вправа
виконується сидячи на стільці. Вдома її можна виконувати, лежачи на підлозі.
Швидко
їде Федір (1)
На
велосипеді, (2)
А за ним
ще 5 хлоп'ят. (3)
Скільки
хлопців їде в сад? (4)
В. п. — сидячи на
стільці, основи долонь упираються в сидіння стільця.
1-2. Виконувати ногами
рухи велосипедиста, який крутить педалі.
3.Відірвати руки від
стільця і «триматися» за уявне кермо.
4.«Тримаючись» за кермо, злегка нахилити
тулуб вправо («скільки хлопців»), потім вліво («їде в сад»).
На 3-4 не припиняти
рухи ногами.
У кінці етюду всі
разом голосно дають відповідь: «Шість!».
При повторному
виконанні етюду кількість хлоп'ят (3-й рядок) можна змінювати.
Вправа сприяє розвитку
м'язів ніг.
МАТЕМАТИЧНИЙ ЕТЮД
«Лічба»
Рибку
витяг дикобраз — РАЗ. (1)
Жабка вигукнула:
«Ква!» —ДВА. (2)
Ворон каркнув угорі —
ТРИ. (3)
Прилетіли сойки сірі —
ЧОТИРИ. (4)
А глухі
тетері сплять — П'ЯТЬ. (5)
В щуки
викликало злість — ШІСТЬ. (6)
Котик
мовить: «Рибку з'їм!» — СІМ. (7)
Дятел стукав на горісі
— ВІСІМ. (8)
Заблукався
кротик: «Де я?» — ДЕВ'ЯТЬ. (9)
Всі ви рибки наїстися
— ДЕСЯТЬ. (10)
(Ігор Січовик)
В. п. — стоячи.
1.Кистю
правої руки показати рибку, яка пливе («рибку»), потім імітувати витягування
рибки з річки («витяг»). Зігнути руки в ліктьових суглобах, розвести пальці в
сторони, показуючи голки дикобраза («дикобраз»). Виставити один палець на
правій руці («раз»).
2.З'єднати
долоні обох рук, піднести їх до рота поперек обличчя, великі пальці торкаються
губ («жабка вигукнула»). Утримуючи великі пальці біля губ, роз'єднати долоні з
другої сторони, наче жабка роззявила рота («ква»). Виставити два пальці на
правій руці («два»).
3.Кистями
утворити пташку, з'єднавши великі пальці по всій довжині, підняти, опустити і
знов підняти решту пальців («ворон каркнув угорі»). Виставити три пальці на
правій руці («три»).
4.Двічі
підняти та опустити руки, наче крила («прилетіли сойки сірі»). Виставити
чотири пальці на правій руці («чотири»).
5.Скласти
разом долоні, нахилити голову праворуч, підклавши долоні під праве вухо («А
глухі тетері сплять»). Виставити п'ять пальців на правій руці («п'ять»).
6.Хуткими
різкими рухами правої руки імітувати злу щуку («в щуки викликало злість»). З
6-го по 10-й рядок до виставлених п'яти пальщв на правій руці додавати по
одному на лівій (щоб разом було виставлено відповідно від шести до десяти
пальців).
7.М'якими рухами рук
зображувати вмивання лапками котячої мордочки.
8.Ліву
руку зігнути в лікті, передпліччя вертикально. Стукати вказівним пальцем правої
руки по лівій долоні, яка знаходиться у вертикальному положенні (8р.).
9.Заплющити
очі, крутити головою праворуч-ліворуч, зображуючи сліпого крота.
10.
Погладити живіт правою долонею за рухом годинникової стрілки, імітуючи
ситість.
Немає коментарів:
Дописати коментар